Dlaczego praca Menadżera ds. organizacji bankietów jest tak trudna?

Dlaczego praca Menadżera ds. organizacji bankietów jest tak trudna?

2 października 2019

Wiele osób marzy o pracy menadżera w branży gastronomicznej, choć często nie zdaje sobie sprawy, z jakimi trudami i wyzwaniami zawodowymi się to wiąże. Ci, których nie cechuje wysoko rozwinięty zmysł organizacyjny, a także bardzo skuteczna odporność na stres nie mają właściwie żadnych szans na rozwój ani przetrwanie w tym zawodzie. Manadżer zajmujący się organizacją bankietów musi być gotowy do pracy pod presją czasu, a także na zmaganie się z ciągłymi nieprzewidzianymi wydarzeniami i sytuacjami, które dodatkowo komplikują realizację konkretnego celu. Cechą kluczową każdego dobrego menadżera jest także bardzo dobra znajomość branży i bogate doświadczenie. Co jeszcze warto wiedzieć o tym zawodzie? Czy warto podążać ścieżkami menadżera pracującego w tak specyficznej dziedzinie, jaką jest organizacja bankietów? Na wypełnianie jakich obowiązków i zadań należy się nastawić, jeśli planuje się pracę tego typu?

Manadżer organizacji eventów oraz bankietów — niezwykle przyszłościowy zawód

Bycie osobą koordynującą proces organizacji wydarzeń bankietowych jest atrakcyjne z dwóch podstawowych powodów. Pierwszym z nich jest fakt, że zapotrzebowanie na osoby dobrze sprawdzające się w tej branży jest bardzo duże. Coraz więcej firm i osób prywatnych decyduje się na korzystanie z tego typu usług. To natomiast konsekwentnie powoduje to, że wynagrodzenie tego rodzaju pracy jest relatywnie wysokie i satysfakcjonuje wyjątkowo dużą grupę osób. Niestety zdecydowana większość z nich, bo uświadomieniu sobie tego, jak ciężki jest to rodzaj pracy i ile czasu prywatnego wymaga, szybko rezygnuje z tego kierunku rozwoju zawodowego. Ostatecznie zostaną jednak Ci najsilniejsi, zarówno psychicznie, jak i fizycznie, którzy wiedzą, czego chcą i wytrwale dążą do celu.

Zadania i obowiązki menadżera bankietów

Po pierwsze to właśnie koordynator bankietu ustala, jak mają być rozstawione i ubrane meble bankietowe podczas danego eventu. Brane są wówczas pod uwagę zarówno stoły i krzesła bankietowe, jak i stoły cateringowe, na których docelowo pojawia się bufet. Osoba ta jest także odpowiedzialna za składanie zamówień w kwestii tych mebli, przy czym nie może zapomnieć o takich elementach, jak wózki hotelowe, wózki do pralni czy podłoga składana w formie mobilnego parkietu. Mimo wszystko największym wyzwaniem w przypadku każdego menadżera, bez względu na rodzaj branży, w jakiej pracuje, jest umiejętność pracy z ludźmi, a także zarządzaniem ich pracą. Stanowi to ogromną odpowiedzialność i jak się okazuje, sprawia najwięcej trudności.

Autor

Milsystem

Zostaw komentarz

Newsletter

Polecamy również