Jak założyć firmę cateringową?

Jak założyć firmę cateringową?

13 listopada 2018

Chcesz stać się swoim własnym szefem? Już od dawna chodził Ci po głowie pomysł założenia własnego biznesu? Może firma cateringowa? W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, jak się do tego zabrać. Zapraszamy do lektury!

Przygotuj biznesplan

Z uwagi na to, że na rynku jest całkiem sporo firm, które oferują usługi cateringowe, stwórz plan, dzięki któremu wyróżnisz się z tłumu. Przeanalizuj dokładnie konkurencję, wypisz ich wady i zalety. W ten sposób zdiagnozujesz rynek. Określ także swój target. Będziesz mógł się w ten sposób sprofilować. Założysz na przykład, że będziesz dostarczał posiłki do szkół, biur i innych instytucji. Możesz także zaopatrywać w jedzenie imprezy okolicznościowe. Zastanów się nad jadłospisem, siedzibą firmy, a także sprzętem, który musisz kupić. Przekalkuluj zyski i straty.

Zorientuj się, jakie instytucje mogą wesprzeć Cię dofinansowaniem i jakie dokument będą potrzebne, by złożyć odpowiedni wniosek.

Zarejestruj firmę

Po opracowaniu strategii i źródeł pozyskania funduszy nadszedł czas, by zarejestrować swoją działalność. Aby to zrobić, musisz pamiętać o czterech etapach:

  1. CEIDG – to wniosek do rejestracji działalności gospodarczej osób fizycznych. Można go złożyć również przez Internet. Złożenie wniosku jest jednocześnie prośbą o nadanie numeru REGON, numeru NIP, kodu PKD i zgłoszeniem do urzędu skarbowego oraz do ZUS-u/KRUS-u.
  2. VAT – to wniosek, który rejestruje do VAT. Formularz nazywa się VAT-R.
  3. ZUS – kolejną czynnością jest złożenie w ZUS-ie najpóźniej 7 dni po rozpoczęciu działalności gospodarczej formularza ZUS ZUA lub ZUS ZZA.
  4. SANEPID – nie możemy zapomnieć o tym podmiocie, jeśli chcemy otworzyć biznes związany z żywnością.

Siedziba i sanepid

Siedziba firmy w przypadku cateringu nie jest aż tak ważna. Może znajdować się poza miastem. Ważne, by spełniała wymogi sanepidu. Taki lokal musi posiadać:

  • Umywalka z gorącą i zimną wodą, a na niej mydło w płynie i środek do dezynfekcji,
  • Osłony oświetlenia nie mogą być wyprodukowane z tłukącego się materiału,
  • Dwa osobne pomieszczenia na brudne i czyste naczynia,
  • Dobrą wentylację.

W jakie sprzęty warto zainwestować?

Na pewno w zestaw naczyń i garnków. Ilość jest zależna od specyfiki Twojej branży. Nie będziesz musiał kupować stu talerzy, jeśli nie zamierzasz obstawiać imprez okolicznościowych, a Twoim targetem są głodni pracownicy biurowi, którym dostarczasz kanapki. Pomyśl także o meblach bankietowych. Stoły i składane krzesła to rozwiązanie, dzięki któremu zyskasz uznanie w oczach klientów.

Nie możesz zapomnieć oczywiście o podstawowym wyposażeniu jak kuchenka, zamrażarka, lodówka, noże, blender, deski do krojenia, sztućce czy pojemniki.

 

Autor

milsystem

Zostaw komentarz

Newsletter

Polecamy również