Sala konferencyjna w hotelu – dlaczego warto?

14 kwietnia 2020

Coraz więcej obiektów hotelowych może pochwalić się atrakcyjnym zapleczem konferencyjnym. Dzięki temu poszerzają one swoją ofertę skierowaną przede wszystkim do gości biznesowych. Pozwala to na zwiększenie zarobków, a także podniesienie popularności samego obiektu. By jednak nasza hotelowa sala konferencyjna była wybierana spośród setek innych, należy ją odpowiednio zaaranżować i wyposażyć. Jak? O tym w dzisiejszym artykule.

Aranżując hotelową salę konferencyjną, należy wziąć pod uwagę kilka aspektów. Istotne jest przede wszystkim ile wnętrze może pomieścić osób, jakie spotkania będą w niej przeprowadzane i do jakiego rodzaju klienta kierujemy naszą ofertę konferencyjną.

Wielkość sali konferencyjnej

Od wielkości sali konferencyjnej zależą nasze możliwości organizacyjne. Jej metraż narzuca nam bowiem konkretne ograniczenia, do których należy dostosować ofertę konferencyjną. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby wyposażenie obiektu w kilka wnętrz przeznaczonych zarówno na kameralne szkolenia, jak i na wystawne konferencje i eventy biznesowe na kilkaset osób.

Nie każdy jednak ma takie możliwości, ale nie każdy też klient takiej bogatej oferty potrzebuje. Większości zdecydowanie wystarczy przestrzeń, w której można przygotować spotkanie na kilkanaście do kilkudziesięciu osób. To co ważne, to ustawność przestrzeni, by móc dowolnie ustawić stoły i krzesła konferencyjne. Zawsze powinny być dostępne najbardziej popularne ustawienia, czyli w podkowę, teatralne i bankietowe.

Charakter spotkań

Na wystrój sali konferencyjnej w hotelu będzie wpływał również charakter spotkań w niej przeprowadzanych. Jeśli chcemy przeznaczyć tę przestrzeń na bardziej formalne wydarzenia takie jak konferencje, szkolenia czy warsztaty, to postawmy na neutralny wystrój, który sprzyja pracy w skupieniu. Stoły konferencyjne i krzesła w tym wypadku powinny być maksymalnie wygodne, by zapewnić uczestnikom komfort podczas wielogodzinnego siedzenia.

Ważna jest także przestrzeń cateringowa, przy której zostaną zorganizowane przerwy kawowe.

Jeśli natomiast chcecie poszerzyć zastosowanie sali, dodając także możliwość organizowania różnego rodzaju eventów, takich jak promocja produktu czy uroczysty bankiet, postawcie na wyróżniającą się aranżację, która zadba o odpowiednią aurę każdego przedsięwzięcia. W takim przypadku hotel powinien świadczyć również dodatkowe usługi w postaci odpowiedniego przygotowania sali przed każdym wydarzeniem.

Dodatkowe wyposażenie

Prócz praktycznych i ergonomicznych mebli konferencyjnych w tego typu wnętrzu powinien znaleźć się nowoczesny sprzęt, który umożliwi płynną realizację spotkań. Pomieszczenie należy wyposażyć w laptop, rzutniki, zaciemnienie okien, ekran, artykuły biurowe i flipcharty. Oczywiście rodzajów sprzętu konferencyjnego jest dużo więcej, jednak ten wymieniony stanowi absolutne minimum. Jeśli Wasze możliwości finansowe i potrzeby Waszych klientów są większe, nic nie stoi na przeszkodzie, by doposażyć hotelową salę konferencyjną w dodatkowe udogodnienia.

Autor
Milsystem

Zostaw komentarz

Newsletter

Polecamy również