Prowadzenie hotelu kojarzy się z pewną rutyną. Podobne pokoje, ustalony standard, sezony turystyczne, oferta ciekawych miejsc w pobliżu, te same pytania, te same odpowiedzi… Kojarzy się tak wszystkim, którzy nie mają wiele wspólnego z tym biznesem. Prawda jest taka, że musimy przewidywać nieprzewidywalne, perfekcyjnie oceniać sytuację i być zawsze trzy kroki w przód. Zepsuta żarówka, cieknący kran, specjalne życzenie gości. Na co powinniśmy być przygotowani?
Umówieni goście przyjechali, a w wyniku jakiegoś nieporozumienia, nie dowiedzieliśmy się o tym, że towarzyszyć im będzie dziecko. Profesjonalny hotelarz nie pokaże irytacji, a tym bardziej nie nakrzyczy, tylko na uwadze będzie miał zadowolenie swoich gości. Po prostu z radością przyjmie fakt, że jego hotel jest przyjazny dzieciom. Jest przygotowany, profesjonalny, a spontaniczne sytuacje są mu niestraszne. W swoim magazynie ma dostawki hotelowe. Wygodne, mobilne, łatwe do złożenia – powinny być obowiązkowym wyposażeniem każdego hotelu.
Jeśli odwiedza nas duża rodzina, zapewne będzie spędzać sporo czasu w łazience. Istnieje więc duża szansa na to, że coś w pewnym momencie się zepsuje. Telefon do hydraulika powinien być zawsze na podorędziu, tak samo, jak dodatkowe ręczniki oraz suszarki hotelowe. Te do rąk i włosów.
Inną często spotykaną sytuacją, są specjalne życzenia gości. Chociaż wszystkiego przewidzieć się nie możemy, warto zerknąć na ofertę akcesoriów hotelowych i wybrać najważniejsze z nich. Jeśli w ofercie Twojego hotelu jest przygotowywanie konferencji, dużych przyjęć, spotkań integracyjnych, dobrze, by na stanie mieć mównicę. To mebel, który przyda elegancji wielu wydarzeniom, m.in. bankietom czy konferencjom naukowym. Bez niego, wydarzenia te także się odbędą, jednak w trosce o jak najlepszy wizerunek hotelu, lepiej zainwestować w mównicę.
Na konferencje doskonałym dodatkiem będą także słupki hotelowe – świadczyć będą one nie tylko o naszym profesjonalizmie, ale także poczuciu estetyki. Bordery oraz kordony hotelowe sprawdzą się nie tylko w dużych konferencyjnych salach, ale także w restauracji hotelowej.
Chociaż, jak pisaliśmy wyżej, nie przewidzimy wszystkiego, o pewnych standardach należy wiedzieć. Mimo iż czasem uważamy to za zbytek, pokoje hotelowe powinny być wyposażone w minibary. Standard naszego hotelu wzrośnie, gdy goście będą czuli się u nas swobodnie. Wzywanie obsługi hotelowej raczej nie sprzyja takiemu uczuciu – minibar rozwiąże ten problem, a nasz hotel zostanie zapamiętany jako miejsce dyskretne, w którym goście nie czują się skrępowani.
Na takie poczucie wpływają także sejfy hotelowe, które nadal bywają traktowane nie jako standard, a luksus. Poczucie bezpieczeństwa naszych gości powinno być priorytetem!
Chyba wszyscy się zgodzimy, że dobry hotel tkwi w szczegółach. One wpływają na to, jak nas zapamiętają. Łóżko i czysta pościel są wszędzie – wyróżnijmy się pozytywnie.