Nie ma co ukrywać, że wyposażenie pokoi hotelowych jest niezwykle istotne i ma wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji dotyczącej wyboru konkretnego miejsca noclegowego. Każdy – cieszący się dobrą renomą – hotel powinien zapewnić swoim gościom najwyższej jakości usługi, co jest jednoznaczne z zachowaniem wysokiego standardu w pokojach (odpowiednie umeblowanie oraz utrzymanie czystości). Aby jego odwiedzający chętnie oraz systematycznie wracali ważne jest, aby zwrócić uwagę na kilka niewielkich, a zarazem ważnych elementów. Doskonałym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na umieszczenie we wszystkich pokojach – zarówno tych z oferty podstawowej, jak i premium – małej niespodzianki. Zestaw powitalny hotelowy, na który to składają się: czajnik, eleganckie filiżanki, dobra gatunkowo kawa oraz kilka saszetek aromatycznej herbatki, sprawi, że goście odwiedzający dane miejsce noclegowe będą zachwyceni. Przecież, kto z nas nie marzy o wypiciu ciepłego i smacznego napoju po długiej trasie?
Oczywiście, bardzo ważną kwestią podczas planowania wyjazdu jest wybór odpowiedniego zakwaterowania, czyli miejsca noclegowego – powinno ono spełniać nasze potrzeby, a także wymagania. Przede wszystkim zwracamy uwagę na wyposażenie hoteli, a w tym na umeblowanie pomieszczeń. Rezerwując pobyt w hotelu, można zdecydować się m.in. na apartament czy też standardowy pokój: 1-, 2- lub 4-osobowy. W tzw. „standardach” najczęściej znajduje się (w zależności od metrażu) łóżko pojedyncze bądź małżeńskie. Oprócz tego, pomieszczenia te wyposażone są w: biurko, szafę z wieszakami, stolik nocny oraz lustro. Jeżeli zaś chodzi o apartament (wg słownika definiowany jako luksusowo urządzone pomieszczenie w hotelu), to jego metraż sprawia, że jest on zwykle porównywany z małym mieszkaniem. Składa się z dwóch pomieszczeń: sypialni oraz pokoju dziennego połączonego z aneksem kuchennym – który to nie występuje w klasie podstawowej.
Dostępność aneksu kuchennego w pokojach hotelowych jest niekiedy wyznacznikiem tego, czy goście są w ogóle zainteresowani przybyciem do danego miejsca noclegowego. Szczególną uwagę zwracają na to rodzice niemowlaków – którzy zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy podgrzewają mleko dla malucha (np. w mikrofalówce). Ponadto, niektóre osoby pragną samodzielnie gotować podczas wyjazdu wakacyjnego bądź służbowego, dlatego też wybierają hotele, które w swojej ofercie posiadają pokoje wyposażone właśnie w aneks. Co powinno znajdować się w małej kuchni dedykowanej gościom hotelowym? Są to: lodówka, płyta grzewcza, garnki, patelnie, zastawa stołowa, a nawet kuchenka mikrofalowa – czyli wszystko to, co jest potrzebne zarówno do przechowywania, jak i przygotowywania produktów, a także podawania posiłków. W sytuacji, kiedy to duża lodówka nie zmieści się w metraż kuchni, z powodzeniem, można zdecydować się na minibary hotelowe, które posiadają termoelektryczny system chłodzenia. Najczęściej mają one postać szafki. Co ciekawe już w latach 70. zauważono, że wprowadzenie innowacyjnego modelu obsługi minibarów zwiększyło zyski ze sprzedaży napojów w pokojach hotelowych aż 5-krotnie (porównując do usługi room service). Z tego też względu warto zaopatrzyć w nie każdy apartament. Są niewielkie, a poza tym działają cicho. Służą do schładzania zarówno napojów słodkich, wody, jak i alkoholu. Spontaniczny, romantyczny wieczór z winem dla dwojga? Dzięki minibarom i dostępnych w nich produktach, goście hotelowi nie muszą nawet wychodzić z pokoju bądź dzwonić do recepcji.
Z reguły, większe hotele posiadają w swojej ofercie pokoje w różnych standardach, a wśród nich znajdują się również i te, które zawierają aneks kuchenny. Są one rezerwowane przez dużą część gości. Dlaczego? Najważniejszą przyczyną jest fakt, że w dowolnym momencie – kiedy mamy na to czas i ochotę – możemy przygotować ciepły posiłek czy też podgrzać danie, nie wychodząc przy tym z pokoju hotelowego.